Handmatig aanpassen partnerkaart bij overlijden
Wanneer bij het rechercheren bij het BRP blijkt dat de partner van de gezochte persoon is overleden, dan worden de gegevens van de cliëntkaart van de partner niet automatisch aangepast. Ondanks dat u wel een vinkje heeft geplaatst bij de optie ‘Partner ophalen’.
Dit houdt in dat ook de overlijdensdatum en -plaats niet worden ingevuld in de cliëntkaart van de partner.
Bij de opbouw van de comparitie wordt, via het veld overlijdensdatum, gecontroleerd of de cliënt is overleden.
In sommige gevallen is uw kantoorinrichting hierop nog niet berekend en kan niet worden vastgesteld welke persoon is overleden. Het kan dan voorkomen dat bijvoorbeeld de gekozen cliënt als overleden wordt aangemerkt.
Onze consultants kunnen u van dienst zijn bij een aanpassing van uw kantoorinrichting. Indien dit gewenst is laat het ons weten via relatiebeheer@quantaris.nl.
Wij adviseren u in ieder geval om bij het rechercheren bij het BRP altijd te controleren of de relatie met de partner is ontbonden door overlijden. En indien dat het geval is, op de partnerkaart de overlijdensdatum en –plaats handmatig in te vullen.